Jak koupit
Produkty HCL si můžete zakoupit od autorizovaných partnerů HCL v České Republice na základě cenové nabídky. U většiny produktů si můžete vybrat, zda dáte přednost klasické perpetuální (trvalé) licenci anebo modernější formě ročního předplatného.
Někteří obchodní partneři vám mohou nabídnout i celé řešení, jehož součástí je HCL software. Pokud migrujete na produkty HCL z konkurenčních řešení, nezapomeňte požádat o zvýhodněnou cenu.
Licencování
Licencování produktů HCL je jednoduché, přehledné a neobsahuje žádné chytáky. Díky tomu vždy platíte jen za to, co využíváte, a snadno dodržíte licenční pravidla. Produkty HCL se licencují převážně na tzv. autorizovaného uživatele, podle produktu tedy platíte buď za pojmenovaného uživatele nebo za fyzickou osobu. U některých produktů ještě dobíhá licencování z éry IBM, kdy se licencuje server nebo výkon procesoru (tzv. PVU).
Perpetuální licence v sobě vždy zahrnuje 12 měsíců softwarové podpory. Následně je možné a vhodné (nikoliv povinné) podporu prodloužit o dalších 12 měsíců. Tato licence vám dává doživotní právo provozovat software ve verzi, která byla k dispozici při vypršení vaší softwarové podpory. Fix-term licence (neboli předplatné) se prodává typicky na následujících 12 měsíců a zahrnuje v sobě softwarovou podporu. Pokud fix-term licenci neprodloužíte, ztrácíte právo provozovat daný software.
Některé produkty lze výhodně pořídit rovnou formou zvýhodněných balíčků (bundle). K některým produktům lze dokoupit rozšíření (extension) na další spolupracující produkty. Licence je až na výjimky multiplatformní, tedy nerozlišuje operační systém, na který budete software instalovat.
Softwarová podpora
Softwarovou podporu (správně Software Subscription and Support, někdy též maintenance nebo S&S) získáváte s nákupem licence. Díky tomu získáváte nárok na nové verze a opravné balíčky k zakoupenému software jakož i technickou podporu přímo od HCL.
U perpetuálních licencí je potřeba podporu každoročně obnovovat, což vřele doporučujeme zejména z důvodu rychlého vývoje bezpečnostních standardů a častých změn mobilních i desktopových operačních systémů. Pokud to vaše situace vyžaduje, je možné podporu zakoupit i na několik let dopředu.
Technická podpora
Zakoupením produktů HCL získáváte technickou podporu přímo od HCL 24/7 v anglickém jazyce s webovým a emailovým rozhraním. U kritických záležitostí reaguje technická podpora do několika hodin. Po domluvě lze některé věci řešit i telefonicky (v anglickém jazyce).
Technickou podporu vám může zajistit nebo zprostředkovat i vás obchodní partner HCL. Dále se můžete zapojit do velké české uživatelské komunity SUTOL a zde získat užitečné rady a informace.